پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 16 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۵:۲۳:۲۴

دولت چین هفت شرکت کشتیرانی را جریمه کرد

باشگاه خبری فراساحل: دولت چین هفت شرکت کشتیرانی این کشور را به دلیل زد و بند پنهانی در قیمت‌ها به میزان 407 میلیون یوان جریمه کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا، هفت شرکت مذکور شامل: K Line، میتسویی، Eukor، Wallenius Wilhelmsen Logistics و CSAV و Eastern Car Liner و CCNI هستند. گفته می‌شود شرکت NYK جزو این شرکت‌ها بود اما به دلیل همکاری کامل خود برای تحقیق در این خصوص از پرداخت جریمه معاف شد.


براساس تحقیقات کمیته ملی توسعه و اصلاحات چین این شرکت‌ها با اقدامات هماهنگ شده درنرخ کرایه‌ها کشتی‌های رو رو را در دست گرفته و همچنین نسبت به زد و بند در مزایده‌ها به همراه تبادل اطلاعات مهم از طریق مکالمات تلفنی، جلسات شام به ملاقات‌ها و ایمیل مبادرت ورزیده‌اند. این اقدامات در خصوص خطوط چین–شمال آمریکا، چین- اروپا، آمریکای جنوبی- چین، چین - اروپا و از چهار سال گذشته انجام شده است.


دراین اطلاعیه آمده است: چنین اقداماتی منجر به کاهش رقابت در بازار و افزایش جهانی نرخ حمل برای کشتی‌های رو رو و در عین حال کاهش سود صادرکنندگان و مصرف کنندگان چینی شده است. شرکت های Eukor و WWL هر کدام ملزم به پرداخت به ترتیب 284 میلیون یوان معادل 44 میلیون دلار و 45.1 میلیون یوان شدند که 9 و 8 درصد از درآمد آنها در بازارهای چینی را تشکیل می دهد.


شرکت‌های K Line و MOL هر کدام سعی در تبرئه کردن خود داشتند که در پایان این دو شرکت به ترتیب 24 میلیون 38.1 میلیون یوان جریمه شدند. لازم به ذکر است این میزان چهار و هفت درصد از کل تجارت رو رو این شرکت‌های را در چین شامل می‌شود. شرکت K Line نیز به دلیل همکاری‌های خود ملزم به پرداخت جریمه پایینتری است. شرکت‌های CSAV، Eastern  و CCNI هر کدام به ترتیب مبالغ 3.1 میلیون، 11.3 میلیون و 12 میلیون یوان معادل شش، پنج و چهار درصد از درآمد خود در چین جریمه شدند. شرکت MOL نیز در این خصوص همکاری کامل خود را با قوانین اعلام کرده است و اظهار داشت: در آینده با آموزش بیشتر کارکنان در جهت اجرای هر چه بیشتر قوانین گام برخواهیم داشت.



  کد خبر : 965
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :